DX11 Gent

De theorie is dat er geen reactie krachten naar het stuur zijn, daardoor is het eenvoudig mogelijk om met een hand aan het stuur te fietsen. Dit heeft er toe geleid dat gezocht is naar een oplossing waarbij alle bedieningselementen ook bij die ene hand zijn geconcentreerd. Gevolg is dat er een remhandle is voor beide hydraulische velgremmen.
Er is alleen achter een derailleur voorzien van 11 versnellingen; 8 close-ratio voor elk weertype en 3 voor heuvels.
Door een speciale constructie voor, is een moderne Pedersen ook voorzien van voorvering. Geen grote veerweg die moeilijk aanspreekt door slipstick maar een weerstandsloze bladveer met rubber vering van 30mm boven. Onder is een kunststof sferisch lager gebruikt baarbij de onderste framebuizen buigen bij inveren. Zelfs fietsen over relatief glad wegdek spreekt de vering nog aan waardoor onder normale omstandigheden het stuur nauwelijks oneffenheden doorgeeft.
De algemene opbouw van het frame is uit RVS buis van 12mm doorsnede. Waarbij de voorvork een balhoofdshoek maakt van 68 graden. Dit zorgt samen met de naloop voor prima rechtuit rijeigenschappen.
De wielen zijn 26” prototype mountainbike velgen van Shimano, voorzien van  brede slicks.
Het geheel is afgewerkt met beukenhouten spatborden.

 


 
 
nieuws:
  04-02-2008: Website is vandaag, gedeeltelijk in 2 talen online geplaats. Updates volgen nog.  
  more